top of page
  • Foto van schrijverCeline Bruyndonckx

Een nieuw begin

Hallo iedereen, Hier ben ik weer! Jullie hebben wel eventjes moeten wachten voor een nieuwe blog. Dat komt vooral door de duizenden pagina's papierwerk, maar ook door enkele problemen met het verblijf hier.


Anne en ik waren met een gerust gevoel vertrokken naar Alicante. We hadden geen helse zoektocht naar een kot voor ons, zoals sommige anderen. Voordat we vertrokken, hadden we namelijk via een vriendin een appartementje kunnen regelen. We zagen ons kotleven in Alicante 100% zitten. Toen we aankwamen, verdween die roze wolk al snel. Het was er klein en warm, met een oud interieur en bovendien nog in een buurt waar niets te doen was. Ik ben iemand die geen al te kleine plaatsen kan verdragen, en telkens als ik er kwam, leek het alsof de muren op me afkwamen. (De oranje verf op de muur en het gigantische schilderij hielp daar niet aan). Dat benauwde gevoel werd nog erger toen we doorhadden dat alle activiteiten voor Erasmusstudenten in het centrum waren. 'S nachts rijden er geen bussen en een taxi kan al snel duur oplopen. Enkel in het weekend waren er af en toe nachtbussen, maar die kwamen vaak niet.


In het begin probeerden Anne en ik er positief onder te blijven. "Het is maar voor vijf maanden, het is vlak bij de universiteit, we kunnen studeren in de bib, het is niet zo ver van de winkel, we leren wel mensen kennen die ook dichtbij de universiteit wonen..." maar toen het toilet en de wasmachine het nog eens begaven, hadden we het wel echt gehad!


Daarbovenop hadden we een huisbaas die totaal niet begrijpend was voor de situatie. Ze hebben er alles aan gedaan om ons het leven zuur te maken. Ik zou boeken kunnen schrijven over alles wat daar gebeurd is, maar dat ga ik niet doen, omdat ook dit 'tegen mij' gebruikt kan worden.


Na een gesprek met de universiteit, stelden zij een ander appartement voor. Na een kort bezoekje wisten we dat het perfect was voor ons. Met een lieve huisbazin, met een hoog omagehalte - en enkele grote, niet zo warme, moderne kamers, trokken we in in onze nieuwe 'piso'. Na een hele hoop miserie hoop ik op een nieuwe start. Natuurlijk heb ik enkele foto's getrokken om jullie te tonen!




Het hele appartement is te zien op Airbnb op https://nl.airbnb.com/rooms/27019633?_branch_match_id=576055266207180618&ref_device_id=d9e109c48960059319533ff9861e3741c17d2885&s=12&user_id=196179379 .


Dit wordt het echte begin van onze erasmuservaring. Ik ben er zeker van dat we er sterker uit zijn gekomen! Nu de paperassen min of meer achter de rug zijn en we in ons nieuwe appartement zitten, ga ik hopelijk wat meer tijd hebben om enkele verhalen met jullie te delen. Bedankt aan al degenen die er voor me zijn geweest de afgelopen maand! Zonder jullie steun had ik al lang terug in België gestaan! Tot snel lieve vriendjes!!


Dikke kussen en knuffels!


PS: Als je graag iets wil opsturen via de post, vraag dan zeker achter mijn nieuwe adres. (Ook dat kan ik niet publiceren. Ik zou niet graag hebben dat er een boze huisbaas voor mijn deur staat te roepen).

9 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Comentarios


bottom of page